Aktualizacja na 10.01.2014r.

3.      WYBÓR KONTA I ZAKRES WYMAGANYCH DANYCH

3.1 Użytkownik może korzystać z serwisu Kolekcjon w ramach jednego z poniższych typów Kont:

- Konto Kupujący – dostęp wyłącznie do funkcjonalności kupowania Przedmiotów;

- Konto Sprzedający – dostęp zarówno do funkcjonalności kupowania, jak i sprzedawania Przedmiotów;

3.2 Użytkownik może korzystać z serwisu Kolekcjon w ramach następujących rodzajów Kont: "Osoba   fizyczna", "Firma" i "Młodzieniec".

3.3 Zakres i rodzaj wymaganych danych identyfikacyjnych zależy od typu  i rodzaju Konta wybranego przez Użytkownika.

3.4 Podczas rejestracji Każdy Użytkownik zobowiązany jest podać:

          - login

          - adres e-mail

          - hasło

          -  potwierdź hasło

3.5 Użytkownik ma obowiązek zaznaczenia pola akceptacji regulaminu. Po zatwierdzeniu formularza i poprawnej walidacji danych tworzone jest konto o statusie nieaktywnym.

Do Użytkownika wysyłany jest e-mail do której dołączany jest link do potwierdzenia rejestracji. Po wejściu w zdefiniowany w nim adres, konto zostaje aktywowane i Użytkownik jest posiadaczem Konta typu Kupujący. W momencie kliknięcia w ten link, konto zostaje aktywowane, a pomiędzy Użytkownikiem a Kolekcjon dochodzi do zawarcia umowy, której przedmiotem są usługi świadczone przez Kolekcjon. W przypadku, gdy Użytkownik nie potwierdzi chęci zawarcia ww. umowy w ciągu 30 dni, jego Konto oraz przesłane w formularzu rejestracyjnym dane zostają usunięte. W terminie 10 dni od zawarcia umowy, Użytkownik może odstąpić od umowy bez podania przyczyn poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie elektronicznej lub na piśmie. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Użytkownikowi tylko jeśli nie wykonał on żadnej czynności w ramach serwisu, a w szczególności w przypadku braku wystawienia Przedmiotów na sprzedaż  lub jego zakupu na Aukcji.

 3.6 Po aktywowaniu konta - Użytkownik może zalogować się do swojego konta. Przy pierwszym logowaniu - Użytkownik zostaje przekierowany do Edycji Konta, by wypełnić szczegółowe dane osobowe potrzebne do realizacji procesu kupna lub sprzedaży przedmiotów wystawionych w serwisie Kolekcjon.

Formularz zawiera następujące informacje:

          - Login (unikalny);

          - Rodzaj konta – pole wyboru, Osoba Fizyczna/Firma/Młodzieniec;

- Imię i nazwisko [Osoba Fizyczna/Młodzieniec]/Nazwa firmy - przedstawiciel firmy, który został  umocowany do dokonywania w jej imieniu wszelkich czynności związanych z rejestracją oraz do wykonywania wszystkich praw i obowiązków Użytkownika;

- Forma prawna [firma];

          - Adres e-mail  (unikalny);
          - Data urodzenia [tylko w przypadku konta Młodzieniec] – dzień/miesiąc/rok;
          - Hasło;
          - Powtórz hasło;
          - Ulica i nr domu;

          - Miasto;

          - Kod pocztowy (format dd-ddd);
          - Województwo;
          - Telefon kontaktowy
          - Numer rachunku bankowego [sprzedający];
          - PESEL [sprzedający, gdy wybierze autoryzację przez przesłanie scanu dowodu osobistego];
          - Opis;

          - Dane do przelewu widoczne przy wystawianiu aukcji;

          - Awatar;
          - Login osoby polecającej.

           W przypadku Konta Firma również:

          - NIP;
          - REGON;
          - KRS - w zależności od formy prawnej.

3.7 W celu uzyskania możliwości sprzedaży w serwisie Kolekcjon - Użytkownik posiada dwa warianty postępowania weryfikacyjnego.

3.7.1 Wariant nr 1

Użytkownik - w celu potwierdzenia danych, które uzupełnił w Edycji Konta ze stanem   faktycznym, wchodzi w pole Sprzedaż – Autoryzacja, w zakładce Mój Kolekcjon/Menu/Konto, a następnie, poprzez wykonanie weryfikacyjnego przelewu bankowego z indywidualnego konta bankowego przelewa 1zł lub 5 zł na konto Kolekcjon, gdzie pracownik serwisu Kolekcjon sprawdza i weryfikuje powyższe dane niezbędne do autoryzacji konta Użytkownika, po czym zmienia status istniejącego typu konta Kupujący na typ konta Sprzedający.

W przypadku konta typu "Firma" Użytkownik przesyła dodatkowo „skany” nw. dokumentów.
Nadmienimy, iż zgłoszenie konta do weryfikacji jest dobrowolne.

Użytkownik - Konto firma w celu potwierdzenia tożsamości Firmy proszona jest o przesyłanie e-mailem z adresu podanego podczas rejestracji „skanów” dokumentów  na: adres autoryzacja@kolekcjon.pl lub kliknięcie na link: autoryzacja@kolekcjon.pl ,tj.:

- kopia potwierdzenia nadania nr NIP oraz kopie dokumentów, potwierdzające powyższe dane:

- skan zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji oDziałalności Gospodarczej w przypadku jednoosobowej działalności  gospodarczej;

- skan odpisu z KRS w przypadku spółki akcyjnej, spółki komandytowo- akcyjnej, spółki komandytowej,
spółki partnerskiej, spółki jawnej, fundacji, stowarzyszenia rejestrowego, spółki z o.o.;

- skan umowy zawarcia spółki w przypadku spółki cywilnej;

- skan dokumentu poświadczającego prowadzenie działalności gospodarczej (np. dokument rejestracji w rejestrze przedsiębiorców) w  przypadku przedsiębiorstwa o działalności innego typu niż ww.

 3.7.2 Wariant nr 2

W zakładce Mój Kolekcjon/Menu/Konto - Użytkownik wchodzi w pole   Sprzedaż - Autoryzacja w celu potwierdzenia powyższych danych ze stanem faktycznym. Nadmieniamy, iż zgłoszenie konta do weryfikacji jest dobrowolne. Użytkownik - Osoba fizyczna w celu potwierdzenia tożsamości jako Sprzedający, proszona jest o wysłanie „skanów” dokumentów na adres: autoryzacja@kolekcjon.pl lub kliknięcie na link: autoryzacja@kolekcjon.pl ,tj.:

- dowód osobisty (dwie strony) lub

- paszport (dwie strony)

Użytkownik - Konto firma w celu potwierdzenia tożsamości Firmy proszona jest o przesłanie e-mailem z adresu podanego podczas rejestracji „skanów” dokumentów na: adres autoryzacja@kolekcjon.pl lub kliknięcie na link: autoryzacja@kolekcjon.pl ,tj.:

- kopia potwierdzenia nadania nr NIP oraz kopie dokumentów potwierdzające powyższe dane:

- skan zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w przypadku jednoosobowej działalności   gospodarczej;

- skan odpisu z KRS w przypadku spółki akcyjnej, spółki komandytowo- akcyjnej, spółki komandytowej, spółki partnerskiej, spółki jawnej, fundacji, stowarzyszenia rejestrowego, spółki z o.o.;

- skan umowy zawarcia spółki w przypadku spółki cywilnej;

- skan dokumentu poświadczającego prowadzenie działalności gospodarczej (np. dokument rejestracji w rejestrze przedsiębiorców) w przypadku przedsiębiorstwa o działalności innego typu niż ww.

3.8 Użytkownik może posiadać jedno konto prywatne i jedno firmowe. W  szczególnych przypadkach administrator może wyrazić zgodę na założenie  większej liczby kont firmowych.

3.9 Użytkownik posiadający Konto firma może skorzystać z opcji założenia Sklepu w serwisie Kolekcjon.

3.10 W celu założenia Sklepu - Użytkownik po poprawnym zalogowaniu się w serwisie Kolekcjon, w Menu Klienta/Sprzedaż - wybiera zakładkę - Konfiguracja Sklepu, gdzie wypełnia Formularz Konfiguracyjny, w którym podaje:

          a) nazwę Sklepu

          b) logotyp Firmy/Sklepu

          c) opis Sklepu

3.11 Po poprawnej walidacji danych - dla Użytkownika tworzony jest Sklep, który oznaczony jest unikalnym dla danej firmy logo, które widoczne jest przysprzedaży dla Użytkowników serwisu Kolekcjon o statusie Kupujący.

3.12 Użytkownicy posiadający Sklep korzystają  z funkcji opłat i prowizji (załącznik 2) innych jak w przypadku Użytkownika indywidualnego, nie posiadającego własnej działalności.

3.13  Kolekcjon zastrzega sobie możliwość czasowego zablokowania konta bądź  dostępu do wybranych usług świadczonych przez Kolekcjon w przypadku podejrzenia, że bezpieczeństwo danego konta zostało zagrożone.

3.14  Użytkownik, który chce posługiwać się kontem "Firma" musi posiadać uzupełnione wszystkie dane wymagane dla tego rodzaju konta, opisane w   punkcie 3.6 tego regulaminu, oraz przesłać kopie dokumentów w celu ich     weryfikacji.

3.15  Użytkownik, który chce zmienić dane swojego konta "Firma" – rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej, nazwę firmy, nr NIP, nr REGON oraz nr  KRS – musi ponownie zweryfikować swoje konto. W tym celu wpisuje swoje  dane w ustawieniach konta i przesyła kopie dokumentów, które je potwierdzą.  W trakcie weryfikacji nie może ponownie zmienić swoich danych lub przesłać dokumentów. Możliwość taką uzyskuje dopiero po otrzymaniu wiadomości od pracownika portalu Kolekcjon o wynikach weryfikacji.

3.16  W trakcie ponownej weryfikacji konta, Użytkownik może dokonywać wszystkich czynności kupna i sprzedaży w serwisie. W przypadku, gdy dokumenty po ponownej weryfikacji zostaną odrzucone, powraca do statusu konta sprzed niej.

 

Nasz serwis internetowy, by ułatwić korzystanie ze wszystkich funkcji, używa plików cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zgadzasz się na to, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zamknij