UNIJNA DYREKTYWA DAC7
Spis treści
Jakie dane sprzedających zbieramy i przekazujemy w związku z unijną dyrektywą DAC7
1. Na czym to polega?
2. Kogo to dotyczy?
3. Jakie dane będziemy zbierać i przekazywać?
4. Co to dla Ciebie oznacza?
5. O jakie dane możemy prosić, jeśli masz konto zwykłe?
6. O jakie dane możemy prosić, jeśli masz konto firmowe?
Na czym to polega?
Od 1 lipca 2024 mamy obowiązek zbierania, sprawdzania
i przekazywania Twoich danych do organów podatkowych. Raporty będziemy przekazywać co roku. Pierwszy raport obejmie okres od
1 stycznia do 31 grudnia 2023 oraz od 1 stycznia do 31 grudnia 2024.
Zgodnie z dyrektywą DAC7 i projektem polskiej ustawy, będziemy raportować informacje o Tobie, jeśli w danym roku kalendarzowym:
Przy sprawdzaniu limitu bierzemy pod uwagę liczbę transakcji i wartość sprzedaży na wszystkich Twoich kontach.
Kogo to dotyczy?
Obowiązki wynikające z dyrektywy DAC7 dotyczą zarówno sprzedających z kontem firmowym, jak i zwykłym. Wymagania te nie dotyczą kupujących. Nie będziemy przekazywać organom podatkowym szczegółów zamówienia – takich jak na przykład loginy kupujących
w Twojej ofercie.
Jeśli sprzedajesz w Kolekcjon, to niezależnie od rynku sprzedaży czy lokalizacji siedziby Twojej firmy, Twoje dane podlegają raportowaniu zgodnie z przepisami DAC7 obowiązującymi w Polsce.
Jakie dane będziemy zbierać i przekazywać?
Jeśli jesteś osobą fizyczną, to – niezależnie od tego czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy też występujesz w Kolekcjon jako osoba prywatna – będziemy mieć obowiązek zbierania i przekazywania następujących danych:
Dane osobowe:
Dane finansowe:
Dane dotyczące sprzedaży w Kolekcjon:
Dane dotyczące rezydencji podatkowej:
Dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych bez osobowości prawnej oraz porozumień prawnych, w tym spółek, fundacji i trustów, wymagane będą następujące dane:
Dane firmowe:
Dane finansowe:
Dane dotyczące sprzedaży w Kolekcjon:
Dane dotyczące rezydencji podatkowej:
W Kolekcjon stosujemy zaawansowane środki bezpieczeństwa, dzięki którym zapewniamy ochronę Twoich danych i ich bezpieczną wymianę z organami podatkowymi.
Co to dla Ciebie oznacza?
Jeśli poprosimy Cię o przekazanie nam koniecznych danych, uzupełnij je lub zaktualizuj maksymalnie w ciągu 30 dni. Zrobisz to łatwo, bezpiecznie i wygodnie za pomocą panelu klienta w zakładce: Konto/Edycja konta.
Jeżeli po upływie 30 dni nie dostarczysz nam potrzebnych informacji, na podstawie ustawy jesteśmy zobowiązani do tego, aby tymczasowo:
Blokadę zdejmiemy, gdy uzupełnisz dane.
O jakie dane możemy poprosić, jeśli masz konto zwykłe?
Dane uzupełnisz w zakładce: Konto/Edycja konta – zrób to osobno dla każdego swojego konta. Znajdziesz tam już też swoje dane, które podajesz w zakładce Edycja konta.
Sprawdź, czy poniższe dane są poprawne, a jeśli ich brakuje – uzupełnij je:
Podaj również swoją datę urodzenia oraz numer identyfikacji podatkowej:
Jeśli nie masz numeru PESEL/NIP ani numeru TIN, podaj:
O jakie dane poprosimy, jeśli masz konto firmowe?
Większość niezbędnych danych do raportu pobierzemy automatycznie z danych Twojego konta firmowego. Pozostałe dane uzupełnisz w zakładce Konto/Edycja konta. Jeśli masz kilka kont zarejestrowanych na ten sam numer podatkowy, wystarczy, że uzupełnisz tylko jeden formularz na dowolnym koncie.
W zakładce Konto/Edycja konta znajdziesz:
Jeśli masz inną działalność niż jednoosobowa działalność gospodarcza – zadeklaruj państwo, w którym prowadzisz sprzedaż za pośrednictwem stałego zakładu.
Jeśli prowadzisz indywidualną działalność gospodarczą, uzupełnij sekcję Data urodzenia. Podaj w niej datę urodzenia właściciela firmy.
Jesteśmy zobowiązani, aby poprosić Cię o uzupełnienie danych w formularzu najpóźniej w momencie, w którym przekroczysz określone limity.